Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

torsdag, april 28, 2005

Naken mann

På ..når kan det ha vært da? tirsdag så gikk jeg over Majorstukrysset på vei hjem. Mot meg kommer en mann med en bunke papirer under armene. Han ser imponerende bekymringsløs ut der han går over fotgjengerfeltet. Folk stopper og ler litt av han, og jeg oppfatter såvidt at bunken med papirer er det eneste han har på seg og må selvsagt snu meg for å bekrefte det jeg tror jeg så. Mannen er naken. Ikke en tråd på kroppen. Nothing. Nada. Og han er skinnende hvit, faktisk ser det ut som om han kommer nyskrubbet fra dusjen.

Det var i grunn litt inspirerende. At det var litt kjølig ute, og at hans manndom kanskje ikke reflekterte virilitet og kraft akkurat da, så ikke ut til å bekymre han det minste. Tvert i mot. Han skred frem med hodet hevet og et svært tilfreds uttrykk. Han snakket verken med seg selv eller brannhydranter, så jeg antar faktisk at han egentlig var ganske normal men av en eller annen grunn hadde valgt å gå naken hjem fra jobb akkurat denne ettermiddagen. Alternativt hadde han tapt et veddemål og prøvde å gjøre det beste av situasjonen, hvilket han så ut til å lykkes utmerket med.

Kanskje dette er noe flere burde prøve? Føle friheten ved å kjenne kroppen bli kjærtegnet av vinden mens man trasker over Majorstukrysset? Våge å vise sitt nakne jeg og kjenne at man lever? Om noen føler kallet så kan de jo legge ut en advarsel her. Ser frem til å se Ghost of Goldwater skride nedover Karl Johan i all sin guddommelige prakt...

2 kommentarer:

Ghost of Goldwater sa...

Det er det jeg alltid har trodd... du er bare ute etter kroppen min.

Anonym sa...

Excellent, love it! »