Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

tirsdag, april 26, 2005

Til stryk

VamPus har omtrent samme forhold til strykejern som menn generelt har til støvsugere. Etter en heller fryktsom tilnærming får man satt i støpselet og venter mirakler. Men det er ikke slik at skjortene bare stryker forbi og henger seg rynkefrie inn i skapet. Derfor er også strykejernet det ene elektriske apparatet som får stå mest i fred i Chateau VamPus.

I går sto jeg med en formidabel haug av skjorter og - av alle ting - tøyservietter foran meg og hadde ikke noe annet valg enn å ty til strykejernet. Jeg husker i de dager da jeg hadde en samboer med militær bakgrunn, Kapteinen, som mente at det var to ting kvinner ikke kunne: stryke skjorter og vaske gulv. Uten min hjelp gjorde han begge tingene med ulastelig militær presisjon. Mine skjorter har aldri sett så bra ut verken før eller siden. Etter en runde som i går kan jeg trygt gå på jobb i skjorter i to uker, så er det et halvt år eller mer til neste gang. Jeg erindrer også vagt at jeg i et mørkt øyeblikk for noen år siden tok meg selv i å stryke sengetøy!? Lettere sjokkert kom jeg til meg selv, glad for at ingen hadde sett meg. Man har da et rykte å ta vare på. Mormor derimot stryker alt fra skjorter til sengetøy, kjøkkenhåndklær og undertøy. Nå skal det vel sies at størrelsen på hennes undertøy antakeligvis krever stryking....

2 kommentarer:

Ghost of Goldwater sa...

Takk for at du har etset bildet av din mormors undertøy i mitt sarte barnesinn. Jeg kommer til å sende terapiregningene til deg.

Anonym sa...

Best regards from NY! Pillowtop mattress reviews Acyclovir ointment zovirax Rules of orgasm denial game Driveway security bollard bars