Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

fredag, mai 06, 2005

Fest med Unge Høyre

Ja ja ja - jeg vet det er patetisk når man i alder av 32 begynner å vanke på UH-fester (jeg var ikke eldstemann!). Men jeg hadde faktisk så sinnsykt gøy at jeg våknet dagen derpå av at jeg lo. Man skal huske på at da VamPus var ung så var UH noe av det dølleste som tenkes kunne, og "Unge Høyre" og "fest" i samme setning var omtrent blasfemi. Nå er det selvsagt en teoretisk mulighet at jeg ble helt euforisk av at det stort sett drysset ufrivillige komplimenter hele kvelden, men som sagt - det er rent teoretisk. Jeg holdte på å le meg skakk da jeg i løpet av 10 minutter i røykebakgården hadde lokalisert en rasistisk kommunist som kræsjet festen OG en objektivist - i tillegg til folk som kalte seg konservative, liberal-konservative, liberale, liberalister og libertarianere. Herlighet. Vet ikke helt om det signaliserer at det er høyt under taket, eller om bunnen har falt ut.

Utdrag av samtaler:

- Hvorfor er du ikke medlem?
- Av UH? Du, jeg synes jeg er litt gammel til å melde meg inn her.
- Næh, det er da ikke noe problem. Vi har 30-års aldersgrense vi, altså
- Du, jeg er 32 jeg.
- Æh? Øøøh.. ok, altså det.. hm, jo atte det.. du .. øh... hadde ikke trudd det.

Finnes det noe mer sjarmerende enn en 17-åring som ikke klarer å gi et kompliment, men allikevel gjør det?

VamPus: Dette er så sinnsykt gøy. Men det føles litt som å snike seg inn på russefeiringen i 2005, når jeg var russ i '91.
UH-gutt 1: Øh... Petter, hvor gammel var du i '91.
UH-gutt 2: Tre.
UH-gutt 3: Jeg var 5.
VamPus (tenker): Herregud. Jeg har blitt pedofil. Drink. Nå.

Faktisk så var jeg så lykkelig hele dagen/kvelden at jeg faktisk fylte ut en innmeldingskupong som jeg hadde tenkt å overrekke Lille Blå, men var fornuftig nok til å legge den i lommen for å sove på det. Allerede i dag er jeg forbanna på Høyre, så det var nok bra - men fytterakkern å morro jeg hadde det. Nachspiel ble det også. Hah!

1 kommentar:

Anonym sa...

Where did you find it? Interesting read » » »