Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

tirsdag, mai 31, 2005

Ting jeg lærte i går

Ting jeg lærte i går:

- Når du går inn på Ark-bokhandel spisende på en Pretzel så kan det være en idè å ikke stryke hånden gjennom håret før man går opp til den søte ekspeditøren. Pretzel-smuler i håret ser ut som et alvorlig angrep av agressiv, smittsom flass, og et interesserte blikket fra nevnte ekspeditør skyldes riktignok ens fremtreden - dog ikke på den måten man kanskje hadde håpet på.

- Når man står og blar igjennom cd'er på Platekompaniet og stopper opp fordi man kom til å tenke på noe, er det helt sentralt for ens kredibilitet at man i så fall stopper ved en skive man kan stå inne for, og ikke for eksempel "Best of Åge Aleksandersen". Igjen får man interesserte blikk, dog ikke på ønsket måte.

- Når man går inn i et prøverom på Vero Moda for å sjekke sveisen og justere sminken, så er det en fordel at døren rekker høyere enn hodet ditt for å hindre innsyn fra andre. Igjen.. interesserte blikk osv.

Og all denne visdom på en helt vanlig mandag.

Ingen kommentarer: