Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

fredag, oktober 06, 2006

Møkkafyr

Erik fra balkongen har truet med å legge ut pikante detaljer fra hans hemmelige sexliv dersom besøkstelleren hans ikke går opp.. så klikk inn til han. Vær så snill.

I tillegg til en ubetalelig post om bloggegalskap har han lagt ut en post om korrekt runking under ramadam. Heldigvis er det hjelp å få fra den iranske statsledelsen. I en annen post skriver han om Bibelblogging. Jada. VamPus er ikke fremmed for å sparke til flere "svake grupper". I ytringsfrihetens navn selvfølgelig.

Slate journalist David Plotz har bestemt seg for å skrive om hva som faktisk står i Bibelen. Stor humor selvsagt. For religion ER morsomt. Og her fikk VamPus en aha-opplevelse om sitt anstrengte forhold til kristendommen. I skapelsesberetningen står det at Gud skapte insekter ikke en gang - men TO ganger. At Gud opptrer som en forvirret menneskehater i store deler av det gamle testamentet er jo ikke nytt, men hva i alle dager fikk han til å lage edderkopper, ikke en, men TO GANGER?! Han kunne ikke heller duplisert Orlando Bloom, liksom.

Møkkafyr. MØKKAFYR!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Vil på ingen måte høre om denne fyrens hemmelige sexliv, bloggen var jo gigakjedelig.......

Og skulle mannen forkludre mitt syn på vampus som en jomru høyt i ett tårn,ville det hvert for jævlig.......

Oki da, har vel lest deg nok til å skjønne at ikke det er tilfelle, men har hvert inne noen ganger, i håp om at vampus fortsatt skall bestå ubesudlet.........

Anonym sa...

Hvordan den mannen takler en-håndslitteratur blir ikke spennende greier.......:-)

Forøvrig skriver han meget godt, og burde helt klart få større plass i min blogg-verden.

Anonym sa...

In the beginning, Man created God...

Bra den der om hva som står i bibelen, har sans for Larsons gale verdens gud, han som skaper jorden og stør på fra forskjellige glass der det står "light skinned people", "medium skinned people" etc, og tenker "and just to make it interesting..." og strør på fra glasset merket "jerks".

Og den med gutten som står i en eksplosjon av fjær med underteksten "god as a kid tries to make a chicken in his room".

Man kan ha mye moro med relgion hvis man bare ser det på riktig måte!

Anonym sa...

Nå er vel edderkopper strictly speaking ikke insekter?

Anonym sa...

Vampus, da, dette trodde jeg vi diskuterte ferdig på Holtekilen for 15 år siden?

Anonym sa...

"Det er en skam for en mann å ha langt hår" sier Paulus i Nye Testamentet. Jeg praktiskt talt brøler verset til hver eneste 'mannlige' Changemaker jeg møter, men hører de? Nei... forbanna frafalne...

Anonym sa...

Riktignok er edderkopper teknisk sett araknider, ikke innsekter, men jeg tviler på om de som skrev det gamle testamentet brdde seg om denne distinksjonen.

Anonym sa...

Nå sto det ikke insekter heller, da, men "creeping things", og det kan jo være så mangt....

VamPus sa...

Håkon: Du ondskapsfulle lille... Mail meg, så tar vi en kaffe/øl et eller annet en dag? :-)

Anonym sa...

Siden jeg har studert bibelsk hebraisk i et anfall av Gudene vet hva (en høyrepolitiker har skylden) kan jeg bekreftet at det med kravlende ting. Men det er jo VamPus som kaller edderkopper insekter her, og ikke jødene. Har hun ikke lært noe fra Starship Troopers:

To kill the bug you must understand the bug?

writerdude sa...

Om Gud duplikerte innsekter tar jeg det som en fornærmelse fra han at det finnes to Tomas-er som kommenterer på bloggen her.

Møkkagud!

Elvis Bling Laden sa...

Slapp av litt, nå! Det venter utallige Orlando Bloomer på deg hvis du skulle klare å komme deg inn i himmelrik. Men jeg kan avsløre at du ikke ligger alt for godt an for øyeblikket. Jeg trur jeg kan anbefale falskt legg i perleporten ;-)