Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

mandag, januar 15, 2007

Sukk

Er det noe jeg virkelig setter pris på så er det å lese dyptpløyende kronikker fra statsmenn som gir et nyansert verdensbilde, problematiserer rundt utfordringer og foreslår løsninger det ikke går tretten på dusinet av.

*sukk*

9 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Dette lukter Thomas Hylland Eriksen lang vei!

Anonym sa...

Kjell Magnes jobbsøknad til FN - denne burde inkassere minst Undersecretary-General

VamPus sa...

Åh, Gud, som jeg savner Memos faste spalte om Bondevik - "På vei mot Nobel-prisen". Hysterisk!

Knut Albert sa...

Det bør ikke overraske noen hvis Dagladets opplagsspiral fortsetter nedover!

Anonym sa...

Jeg liker FN godt selv men... dette var mer et frierbrev enn en politisk analyse var det ikke?

(Pluss at jeg begynner å bli grundig lei av folk som påstår at forrige århundre var det blodigste/dødeligste noensinne. Historieløshet!)

Anonym sa...

Hvilket århundre var da det blodigste? Jeg mener, Stalin, Mao, Pol Pot, Hitler, to verdenskriger, for bare å nevne det verste, til sammen tok vel alt dette faenskapet livet av godt over 100 millioner mennesker.

Så hvilket århundre var blodigere? (Et ærlig spørsmål, jeg vet ikke.)

Anonym sa...

Hvilket århundre som er blodigest avhenger av hvordam man definerer begrepet "Blodigest". Forrige århundre var riktignok det der flest mennesker ble drept alt i alt, men det var også det århundre i historien der det var flest mennesker man kunne drepe. Det å kalle et århundre for blodig _fordi_ verdensbefolkningen økte kraftig er mildt sagt underlig.

Til sammenligning var f.eks det 11. århundre så tværs igjennom jævlig at verdens befolkning faktisk gikk _ned_.

Hvis man sammenligner med 18-hundre tallet, da verdens befolkning var på under to milliarder, så døde det over 20 millioner bare i taiping opprøret i Kina.

Anonym sa...

Svarene her er faktisk 13 av dusinet. Gjesp,hehe!

Anonym sa...

Takk for informativt svar, Tomas2. Sett på den måten har du rett i at hva som regnes som blodigst avhenger av definisjonen.