Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

lørdag, juli 14, 2007

Kili - epilog

Da jeg holdt stavene i været i jubel over å ha nådd toppen av Afrikas høyeste fjell, hadde det enda ikke gått opp for meg at jeg måtte gå ned av fjellet også. Jeg visste heller ikke at ei av friskusene i gruppa har fått enten en injeksjon eller piller for å klare å nå toppen. Jeg er lykkelig uvitende om at jeg dagen etter kommer til å stå i gjørme til livet i regnskogen på vei ned. Jeg har heller ikke fått med meg at når noen som aldri har eid en klokke i hele sitt liv sier at det er ”en time igjen” så er det mer for å trøste deg enn at det faktisk er en time igjen. Vi har ikke klemt og sagt hadet til våre lokale guider eller kommet tilbake til iskalde dusjer på hotellet i Arusha.

Og enda har vi turen inn til Kenya, med safari og møte med masaiene fremfor oss. Men det er et helt annet eventyr.

Ingen kommentarer: