Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

tirsdag, september 25, 2007

Hvor ble de av?

Hvor ble de av, de rene og ranke, de som ville kjempe frem
menneskerettigheter, fred og frihet. Hvor ble det av alle dem?

Mulig at det har vært en bred dekning i bloggsfæren, med underskriftskampanjer og fokus på menneskerettigheter. Siden jeg var på ferie på forrige uke, så kan det hende at jeg har gått glipp av norske politikere som retter skarp kritikk mot regimet i Burma, krav om innføring av demokrati og respekt for menneskerettigheter. Kanskje har jeg ikke fått skrevet under på en underskriftskampanje til Burma eller norske myndigheter med krav om at det demokratiske valgte partiet i staten må få makt, at fredsprisvinneren Aung San Suu Kyi må slippe ut av husarrest og at juntaen må gå av.

Fredsnasjonen Norge, som vil innføre demokrati gjennom dialog i hele verden. Hvor er norske politikere? Selv om en er på ferie kan vel andre ta ordet? Bloggsfæren? Hvor er kampanjen?

Norske politikere? De er mot privatskoler i Norge, men forsvarer å bruke 150 millioner på private koranskoler i Pakistan. Bloggsfæren? Vel. Det vanlige.

Da kan vel jeg også gå hjem. Burma er jo så langt unna. Og siden vi ikke kan kritisere USA, så er det jo ingen grunn til å bry seg...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Pussig det der:
MOT privatskoler her, FOR privatskoler der.

Kan tankegangen være:
"Vi ønsker å ha full styring på hva barna skal tenke her, så da må vi vel også la dem få ha styring på hva barna skal tenke der", ehh..

Enten er de medlem av "forenede indoktrinanter" eller så er det bare den helt vanlige manglende Ap/SV- logikk, som du jo har vært inne på før.

Anonym sa...

Jeg savnet deg du var på ferie.

Da Martin Kolberg sa til VG at det under neste valgkamp skulle økonomisk fremgang være en noe slemt og at vi heller skulle fordele verdiene. Da savnet jeg deg.

Da Martin Kolberg ville sikre at det lille som er igjen av lokalpolitikken druknet i rikspolitikken ved å slå sammen lokalvalgene og stortingsvalgene. Da savnet jeg deg.

Da regjeringen byttet ut SP-statsråder for å gjøre regjeringen dårligere(!) i stedet for å bytte ut SV-statsråder for å gjøre den bedre. Da savnet jeg deg.

Anonym sa...

Jeg skriver under på det meste...

SV støtter jo så fælt mye disse religiøse privatskolene i Pakistan, og da må det vel være bra? ...Ved å gi dem flere millioner norske skattekroner hevder de å "verdsliggjøre dem".

Aha, da så.

Anonym sa...

Jeg visste ikke at det gikk an å bli så dum. Det var inntil jeg hørte SV-eren som uttalte seg på TV2-nyhetene tidligere i kveld.

Man sender ikke penger til skoler som driver med indoktrinering, hjernevask og opplæring til "hellig krig". Man må vel nesten være SV-er for ikke å skjønne det. Jeg vil ha meg frabedt at mine skattepenger brukes på skoler som prediker intoleranse, religiøs ekstremisme og voldsbruk for å nå sine mål.

Kan vi snarest få skiftet ut denne regjeringen???

VamPus sa...

erik: Hyggelig det. Men hvis alternativet er Kolberg-samfunnet, så tror jeg at jeg foretrekker Kosovo..
Per: Overrasket? Kjære deg, når ble sosialister logiske?

Anonym sa...

SOSIALISTISK støtte til koranskoler?

Var det ikke KrF som lobbet fram denne støtten under siste Bondevik-regjering?
I solidaritet med andre "gode krefter" i verden, som kjemper mot sekularisering og åndelig forfall i samfunnet.