Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

fredag, desember 21, 2007

Kor e alle helter hen?

Aftenpoften er lyriske av beundring for Jonas Gahr Støre, og VamPus deler fleres undring over hva det er med den mannen som gjør han så eksepsjonell? Er det fordi han er pen i tøyet? Snakker fransk? Svikter sentrale demokratiske verdier? Hva?

Dagsavisen synes Åslaug Haga er den skarpeste kniven i regjeringsskuffen. Det var en fin oppsummering, synes nå jeg.

Og Ny Tid har kåret Kohinoor til årets nordmann. Dersom det som skal til er å være et offer for udugelighet i offentlig sektor, så deler hun vel den prisen med svært mange, skulle jeg tro.

Og jeg spør meg selv om hvor har alle helter hen? For dersom dette er det beste Norge kan by på, så er det jaggu stusselig stilt i gamlelandet.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Gahr Støre begynte som høy og mørk- temmelig grå og krum nå, spør De meg.
Hva helter angår. så finnes det mange av dem, ofte i uniform, så som soldater i Afghanistan, politimenn som trygger samfunnet vårt, sammen med de utskjelte vekterne, og ikke minst ambulansepersonell og brannmenn, men for tiden er ingen av dem særlig populære i de toneangivende kretser.

Anonym sa...

Til å være pen i tøyet så har han påfallende ofte gjort en dårlig skjortestrykejobb når han er på tv. Han kunne også tatt en tur til frisøren. Men det er kanskje slik "shabby chic" ser ut i akademia...

Nemo sa...

Thor Heyerdahl! Ånei...han er jo død...

Anonym sa...

Kunne ikke vært mer enig!
Hvis Åslaug Haga er den skarpeste kniven i skuffen, så sier det mye om de andre. :-D

Anonym sa...

GRATULERER,HVA KUNNE VERT MER P,KORREKT,|11 ÅR.

Anonym sa...

Av og til er du så skarp, andre ganger virker du usannsynlig sløv. Kohinoor fortjener selvfølgelig prisen for å - med nyfødt barn hjemme og mann i koma - stå frem som en ikkehatende, men høyst oppegående kvinne som viste at ikke alle med brun hud er ressurssvake, ikke-protesterende mennesker. Hele hennes bidrag gikk ut på å "ta" kampen i offentligheten, og det er vel ikke helt fremmed for deg heller hva det må ha kostet en ung, nybakt mor som egentlig skulle ha vært i sin lykkeligste fase som menneske. Eller? God jul!

Linnformasjonen sa...

Torbjørn er vel i Porsgrunn?

Anonym sa...

har prøvd å fortelle at Norge lider under middelmådighetens diktatur lenge jeg..????

Anonym sa...

Hva helter angår. så finnes det mange av dem, ofte i uniform, så som soldater i Afghanistan, politimenn som trygger samfunnet vårt, sammen med de utskjelte vekterne, og ikke minst ambulansepersonell og brannmenn, men for tiden er ingen av dem særlig populære i de toneangivende kretser.


Konvertitte og Islamist Linda nomineres herved som neste års normann:

http://www.document.no/2007/12/sara_kastet_ut_av_islamno.html#comment-257530

Salaam
Jeg har ikke noe behov for å fremstå som moderat eller noe som helst annet. Jeg forbeholder meg retten til å praktisere min tro, formidle mine verdier og diskutere mine meninger.


Jeg har understreket mange ganger at jeg ikke er noen tilhenger av taliban, men hvis det står mellom USA og taliban, er det ingen tvil om hvem som har flest liv på samvittigheten.

Anonym sa...

Jeg foreslår herved at han som slo ned mannen til Kohinoor får prisen som Årets Nordmann for sitt bidrag til å sette nordmenns rasisme på dagsordenen.