Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

onsdag, april 02, 2008

Tar regjeringen regninga?

Avisene skriver at regjeringen tar AFP-regningen etter lønnsoppgjøret mellom LO og NHO.

Det var da svært spandabelt av de 19 statsrådene. Eller er det slik at skattebetalerne tar regninga på 100 milliarder for en ordning få av oss får?

Sosialdemokratisk solidaritet betyr at alle betaler for noen.

14 kommentarer:

Kyle sa...

Det er ingen som er så gjerrige at de ikke kan bruke andres penger...

Unknown sa...

Går ennå og lurer på om 'ungdom for AFP' var en aprilspøk.

Anonym sa...

Interessant trodde alle fikk AFP ordningen. Har du sjekket hvor mange som virkelig får nyte godt av den?
Regjeringen er flink til å bruke mine penger til alle "gode" formål. Lurer på når jeg skal få lov til å bestemme litt mer over hva mine penger skal gå til.

s sa...

Skattebetaler meg her og skattebetaler meg der. Alle vet jo at netto utbetalt lønn i realiteten er subsidiering av lønnsmottakere.

VamPus sa...

"netto utbetalt lønn i realiteten er subsidiering av lønnsmottakere".

He he. ref sosialister som ser på penger som befolkningen ikke betaler i skatter og avgifter som subsidier fra staten:

"– Vi ønsker en debatt om momssystemet. Ett av eksemplene er den halve momssatsen på mat. Vi spør oss om det er riktig å subsidiere de velståendes kosthold, sier Ap-nestleder Helga Pedersen til Avisenes Nyhetsbyrå (ANB)."

(kommentar hentet fra hablog).

Programsekretariatet sa...

anonym:
AFP er en "avtalefestet ordning" - som er knytte til tariffavtaler. Som kjent står 50% av norsk arbeidstakere utenfor de avtalene/ordningene...

Blåblogg sa...

hva er nå 100 milliarder nå til dags? Det blir jo bare 22000 i økt skatt på hver av oss. Og det er jo selvsagt penger jeg har liggende i en skuff og som bare venter på at jeg kan kaste dem ut vinduet og opp i lommeboken på historiens rikeste og mest velstående 60-åringer.

Jeg får vel heller la være å kjøpe bolig, slutte å spise eller noe i den dur jeg da.

Takk skal dere ha.

Anonym sa...

Vampus:
Og Anniken H. slo for leden fast at skattefradrag for utgifter også er subsidier.

De må jo ha det ganske moro hos Ap...

Anonym sa...

Generasjonen som åt sine barn.

fabelfisk sa...

Ja, her er det bare en ting å si: Takk skal dere faen meg ha, gamle sure, usolidariske gribber.

Anonym sa...

Slutt å sutre. Tenk heller når du kjører gjennom bomringen, over et hull i asfalten, forbi svømmehallen kommunen ikke fikk råd til, og ser på de rusmisbrukerne som trasker slitne rundt i Skippergata fordi vi ikke har råd til behandlingstilbud, og hører på radioen om de siste innskrenkinger på et eller annet budsjett: Vi har i det minste verdens beste AFP-orning!

Yosh sa...

med tanke på at 68'erne / foreldregenerasjonen er dessertgenerasjonen, begynner nå sterkt å frykte at vi er oppvaskgenerasjonen.

Anonym sa...

Haha, oppvaskgenerasjonen, det var jammen et bra uttrykk. Det skal jeg huske på!

Anonym sa...

"alle er vi like, men noen er likere enn andre" - noe å tenke på i disse sosialdemokratiske tider.