Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

mandag, mai 11, 2009

Dissidenten

Fra Høyres landsmøte:

Torbjørn Røe Isaksen: Faen, jeg glemte jo å stemme for mitt eget forslag. Det falt jo.
VamPus: Jo, men jeg stemte for og jeg støttet ikke forslaget. Så vi utligner hverandre.
TRI: Hvordan klarte du å stemme for?
VamPus: Jeg hørte bare at vi skulle stemme over en dissens, og da går hånden i været automatisk.

Men det ble oljeboring i nord-norge. Og atomkraftverk. Og fjerning av makspris på barnehageplasser. Små seire.

Men SV. Har enda ikke forstått årsakene til finanskrisa og tar fortsatt feil.

9 kommentarer:

Olve Hagen Wold sa...

Hva er årsaken til finanskrisen da (om jeg tør spørre)?

Unknown sa...

Auto-hånd på "dissens" er bra.

:-)

Before the Flood sa...

"Men det ble oljeboring i nord-norge. Og atomkraftverk. Og fjerning av makspris på barnehageplasser. Små seire."

Men det blir fortsatt toppskatt og innskrenkninger i adgangen til abort. Store tap - for en som skiller lag med Høyre for første gang siden oppnådd stemmerettsalder. Som dessverre er veldig lenge siden...

Et parti som vil la meg ha frihet til å handle i butikken når jeg vil, men ikke la meg ha frihet til å bestemme over mine egne penger. Et parti som vil gi meg frihet til å velge friskole, men ikke bestemme over fundamentale endringer i livet - om man skal sette til verden et funksjonshemmet barn eller ei.

Vel, liksomfriheter gjør andre så mye bedre.

Takk for turen.

Morten Myksvoll sa...

Det der er vel tre store seire? Det var noen gode vedtak på landsmøtet :-)

IvarE sa...

Vel, vel. Fra SU forventer vi vel egentlig ikke at de forstår noe som helst. Men de er jo søte, da...

Og SV går da akkurat som hun hetser H for også mot (et av de) dårligste valg noensinne...

SVer sa...

SV lager hvertfall veldig god stemning på youtube http://www.youtube.com/watch?v=2VLaqHlDAX8&feature=channel_page

Harald sa...

Torbjørn følger bare opp en gammel tradisjon. Husker godt når jeg stakk innom UHL sitt landsmøte i Bergen (husker ikke året) og møtte stengte dører, og en litt betuttet Torbjørn utenfor. Dørene var stengt på grunn av votering, de som kom for sent (Torbjørn) slapp ikke inn, men de fikk nå valgt seg ny leder (Torbjørn)...

hø hø sa...

"forstått årsakene til finanskrisa"? du som har forstått det: hvorfor er det krise i Bush-landet, og ikke i Stoltenberg-landet?

Anonym sa...

Hø,hø sa: hvorfor er det krise i Bush-landet, og ikke i Stoltenberg-landet?Kan det ha noe med at Stoltenberglandet bruker våre barns penger til å finansiere en forvokst offentlig sektor med? Dersom tilstrekkelig få jobber i konkurranseutsatt sektor, og tilstrekkelig mange jobber i skjermet sektor, så greier man jo å unngå det meste av markedskreftene en stakket stund - desverre.

Men bare hygg deg. Når boligprisene får seg den nedjusteringen som må komme, blir det gøy i Jenselandet også.

Hvorfor må boligprisene falle? Fordi det er et visst forhold mellom disponibel inntekt og boligpriser som ikke kan bli for ekstremt. Det blir det gjerne når renta kommer opp igjen.

Når økonomien er spent til bristepunktet hjelper det lite når renta stiger at lønningene kommer fra det offentlige. Offentlig ansatte skal også leve opp til sine forpliktelser - og da må de skjære ned på andre ting - slik at sirkelen får startet.

Visst kan man gi heroin til en junkie - og så blir ting bedre. Man skal bare ikke tro at det er noen langtidsholdbar løsning.