Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

tirsdag, juni 21, 2011

Nakne damer i parker

Til tross for at jeg er dritt lei å få nakne kvinnekropper dyttet i ansiktet i alle mulige sammenhenger, er jeg for skulpturparken i Ekebergskogen. 

Hos Aktiv i Oslos blogg Bypatrioten kan du lese hvorfor.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har ikke satt meg inn i denne saken, men jeg synes det er litt rart at du ikke liker vakre kvinner poserende i reklameboards, men at du liker vakre kvinner i skulpturform.

Jeg lurer på om du hadde likt kvinner i reklame hvis kvinnene hadde vært tykkere? Jeg lurer også på om du er i mot Coca-Cole light mann reklamene?

Hilsen en som fortsatt savner de store Pamela-reklameboardsene for HM som vi hadde rundt omkring i Norge på midten av nittitallet :)

Anonym sa...

15:15 her. Jeg leste nå artikkelen din og må si meg helt enig med deg i at det er for mye nakne kropper rundt omkring i vårt samfunn. Hvis man skal følge litt med i samfunnet så kan man ikke unngå å daglig bli bombardert med romper og pupper. Det kan bli for mye av det gode og det er det blitt. Alt for mye. Spesielt irriterer jeg meg personlig over de tabloide dagsavisene på Internett som overforkuserer på nakne og halvnakne kropper (spesielt gjelder dette Dagbladet).

Ove Kristian Furelid sa...

Jeg for min del kunne godt ha tenkt meg kvinner med forksjellige kropper i reklamer og ikke de perfekte og syltynne jentene som bare ser ut som om de spiser salat. Det er en kjennsgjerning at dagens jenter har problemet med sitt eget selvbilde når det gjelder kroppen sin og sammenligner seg med kvinner i media og for eksempel i reklame. Menn får også muskuløse mannskropper slent i fjeset, men tåler en del mer grunnet at fokuset om å være sterk og ha muskler ikke er så stort som hos det kvinnelige kjønn.

Anonym sa...

...og jeg kunne, for første gang i mitt liv, tenke meg å dra på tur til nevnte park dersom det kommer skulpturer i området.